Een kinderziekte is dat de inhoud van Fast Flip nog erg beperkt is. Google heeft tot nu toe ongeveer 40 partners, waaronder de BBC, Elle, The NY Times, Newsweek en Cosmopolitan. Dit zijn niet van de minste, maar wereldwijd gezien blijft het mager. We kunnen wel verwachten dat dit lijstje in de toekomst uitbreiding kent.
Het lijkt erop dat Google met dit initiatief op twee zaken doelt. Zo zal Google enerzijds de moeilijke relatie met de betalende media willen verbeteren. De internetgigant zou de opbrengsten van de advertenties op Flip Fast immers willen delen met de informatie-leveranciers van de applicatie.
Anderzijds probeert Google met dit initiatief waarschijnlijk de nieuwe feature van Microsoft's zoekmachine Bing te overschaduwen. Met Bing Visual Search worden er meer foto's getoond bij de zoekresultaten.
Beide applicaties kunnen voorlopig op weinig enthousiaste reacties rekenen. De opdracht zal daarom vooral zijn om deze nieuwe snufjes verder uit te bouwen om tot een beter product te komen, dat echt potten kan breken - iets dat momenteel zeker niet het geval is.
Geen opmerkingen:
Een reactie posten